SVAR TILL FRÅGOR!

Jag kommer att svara på lite frågor folk frågat mig så ja, här kommer SVAREN!

1. Vilken av dina släktingar/familj e snyggast?
svar: Det är inte så att jag tycker att mina släktingar är snygga, lite pervigt enligt mig.. Men svaret är ju JAG =D

2. Jag tycker värkligen att din häst är superfin och ja, den vackraste ponnyn jag sett lixom, hur mycket kostar en sådan ponny ge o med att hon gått sm osv..?
svar: Tack så mycket, ja min ponny är värkligen underbar!. Hennes pris är hemligt.. Men en sådan klassad ponny kostar en del i varje fall! :).

3. Har du några mål och satsningar med du och din häst? :) isf vad?
svar: Nej, jag har inga direkta mål.. jag vill bara ha kul med min ponny, kanske tävla några gånger för skojj skull men hästar är inga tävlingsmaskiner :)

4.
Hur länge har du haft din ponny?, vad är hennes stam? hur hög i manken är hon? och vad kostade hon? :)
svar: Jag har haft min ponny sedan den 2/6 2011. Hennes stam är inget jag vill skriva om öppet men ädel är den. I manken är hon ca 146cm och det är hemligt vad hon kostade! :)

5. Vad ska du göra med Jahua då hon blir äldre och inte kan tävla o så? hur är hennes temprament? gillar hon dig jättemycket?
svar: Så långt har jag inte hunnit fundera på, det är flera år kvar då hon ennu bara är 13år. Fölsto kanske.. Hennes temrament är helt underbart, hon har ett drömtemrament! :) Ja, jag hoppas väl att hon gör det, Självklart så gör hon det!:) hon har då hon aldrig har varit så fin förut och jag och hon är helt klart gjorda för varan, kärleken mellan oss glittrar då vi ser varandra lixom :)

7. Hur är du som ryttare? tex ( mjuk, hård osv..)
svar: Jag är en trygg ryttare men endå försiktig, fast det ska man alltid vara! ;) Jag är mjuk i handen och ser till att hästen alltid går först.. men självklart bli man aldrig fullärd och många år kvar att lära! :)

8.borde inte du hoppa mer med din häst?, typ 1 gång i veckan elr så, värkar som du nästan aldrig hoppar, kan vara bra för hästen..
svar: Det där ser jag som en otänkt fråga, men jag vill min hästs bästa,  hon är överviktig och att hoppa för mycket sliter på benen hårt. Det skulle jag ALDRIG ens pröva på, om jag vill hennes bästa. Då man har häst så måste man tänka på den och dens hälsa, inte vad man själv tycker är kul. Sedan så är det min ensak om jag ska hoppa, kanske i sommar..:)


Det var alla frågorna som jag fått! :)
Fråga på!:)



Kommentarer
Anonym

kommenterar du din egna blogg?

2012-02-26 @ 20:36:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jjuliaochffelicia

Vi är två tjejer född 99!. Vi är nästan altid glada och skrattar! :) Felicia har en ponny som heter Jahua och det finns ingen finare i hela vida världen!<3 Sedan Julia har också ett lika stort intresse som Felicia, hon har ingen egen häst/ponny än men NEVER GIVE UP!;). Vi kommer skriva lite om vardagen, roliga saker, sorliga saker och helt klart HÄSTAR! Ni kommer att få följa oss genom livet med med och motgångar! :)

RSS 2.0